Teine uskumatu lugu, mis ei unune iial… Tõestisündinud humoorikas lugu

Eile kirjutasin ühest halenaljakast loost,  mis juhtus minuga kõigest päev enne uusaasta vastuvõttu. Nagu lubatud, kirjutan nüüd teisest reaalsest seigast, mis toimus minuga u 4-5 aastat tagasi.

Teine lugu:  “Kuidas küsitleda uut töölist”

tõestisündinud huumor, naljaluguTöötasin siis ühe suurema firma väikeses filiaalis, kus vastutasin kõige eest – majahaldus, müügijuhtimine, laohoidmine, jooksvate küsimuste -ja töösse puutuvate probleemide lahendamine ning uute tööliste värbamine.

Olin just töölisi otsinud ja leidnud noormehe, kel sel päeval oli alles kolmandat päeva  tööl.

Töökabinet sarnanes tähele L , kus tähe väiksema kriipsu otsas asus mu arvuti ja kus kliendid arveid tasusid, L-i pikem kriips aga tähistas väikest eesruumi, kus hoiti riiulitel ka kaupa.

Tol päeval oli juba päris palju kliente käinud. Viimasele kliendile tegin arve ära, võtsin kauba eest raha, soovisime teineteisele head nägemist ja klient lahkus.

Lõpetasin asjatoimetused, mis olid seotud arve tegemisega, kontrollisin mailile tulnud tellimused üle, siis aga tuli mulle  järsku meelde, et uuelt tööliselt polnud ma veel ühte asja küsinud, mis minule tundus üsnagi oluline.

naljad, naljajutt

Hõikasin üle laua: „ Kuule, sina seal, kas sul alkoholiga probleeme ka on?“

Hetk vaikust, siis kostus vastu: „ Minul või?“

Mina : „Sinul ikka, kellel siis veel! Seinaga räägin või!“

Tema:  „Eeee..eriti pole nagu olnud…“

Mina: „Kas „nagu“ pole olnud või üldse ei ole olnud?“

Tema:  „Eee..no üldiselt ikka ei ole.“

Mina: „Kuidas seda mõista? Kas sa näiteks tööle hilined? Või kui tuled pohmellis peaga, kas tööd suudad ikka teha?“

Tema: „ Eee…omast arust nagu pole varem tööle hilinenud…eeee…ja ma arvan, et…eee…  nii kõvasti ma nüüd ka ei joo, et tööd ei suudaks teha…“

Mina: „Väga hea –  väga hea!  Aga…“

Siinkohal ei jõudnud ma küsimust lõpetada, sest tema küsis vahele:

„ Kuule, mis see on mingi aasta parim nali või, et sa nii palju küsid?“

Hakkasin ärrituma: „ Mis kuradi nali, ma tahan sinust kõike teada. Õige mul vaja on, et sa siin täis peaga ringi roomama hakkad.  Just sellepärast küsingi…“

Tema: „ Aaa, no olgu siis …“

Ausalt öeldes olin juba piisavalt ärritunud, et ta üleüldse julges midagi vastu kobiseda, sest noorel poisil oli ju ikkagi katseaeg  ja paljuski olenes minu arvamusest, kas ta sobib sellele tööle või mitte. Mõtlesin just midagi eriti krehvtist öelda,  mis ta korralikult paika paneks, kui ootamatult kuulsin, kuidas eesruumis läks sagimiseks ja keegi ütles:  „Aitäh, nägemist!“  Ja kohe uued sõnad vastu:  „Palun, nähgemist jah.“ Siis oli kuulda ukse sulgumist.

Tundsin, kuidas mul veri kohises pähe ja kõrvad hakkasid kuumama. Viskusin laua tagant püsti nagu vedrunuku karbi seest ja  eesruumi jõudes nägin seal oma uut töölist.

Küsisn vaikselt: „ Kas sina rääkisd minuga?“

Tema muigas ja raputas pead.

Küsisin: „ Kas ma rääkisin kliendiga?“

Tema muigas ja noogutas pead.

Mina ahastuses: „Kas klient siis ära ei läinudki, kui me temaga peale arvet nägemist soovisime?“

Tööline irvab juba suure häälega ja vastab: „Ei läinud – ma ei leidnud kohe kaupa üles ja otsisin seda silmadega, tema aga  ootas, kuni ma selle leian… Ära pahanda, ma olen ju veel uus ja ega tea täpselt, kus kõik asjad asuvad…“

Tundsin , kuidas ma üle kogu keha kuumaks läksin. Ma olin sõnatu ja justkui halvatud. Õnneks aga kogusin end kiiresti, jooksin kliendile järele, ja olgugi, et tahtsin häbist maa alla vajuda, vabandasin ta ees vähemalt kümme korda.

Klient, keda ma varem olin näinud kõigest kaks või kolm korda, oli aga nagu vana rahu ise. Ainuke asi, mis ta mulle muigamisi vastu ütles, oli: „Tegelikult siit välja astudes jäin ma ise ka üsna hirmunult mõtlema, et kes kuradi jobu on minu kohta mokalaata pidanud, et isegi teie juba teate minu väikestest joomistest.“

Siit moraal: Kliente on igasuguseid, ja nagu näha, ka täiesti avameelseid ja ausaid, kes lahkelt vastavad isegi sellistele jubedatele küsimustele, mis täielikult nende eraaelu puudutavad.  Ja seda olenemata sellest, et küsijaks võib olla täiesti suva, võõras inimene.

Teine moraal: Klientide teretamine ärides on juba aegadest ja arust ning kulunud ütlus. Võiks juba midagi uuemat välja mõelda!  Nii et, head müügiinimesed, firmajuhid, klienditeenindajad jne, jätke meelde, kui nüüd uuel aastal astuvad kliendid teie äriuksest sisse, hüüdke alati ikka esimesena:  „Hei, sina seal, kas sul alkoholiga probleeme on?“ Ja alles siis küsige edasi, mida ta vajab.

NB! See lugu on reaalselt sündinud minu endaga, mida võivad kinnitada nii asjaosalised ise kui mu tolleaegsed kaastöölised Tallinna firmast, kellele ma hiljem sellest ka e-maili teel teada andsin.

3 Vastust to “Teine uskumatu lugu, mis ei unune iial… Tõestisündinud humoorikas lugu”

  1. Oudekki Says:

    Näed siis, kohe saab karistada, kui töölise poole pöörduda “sina seal”😛

  2. kroku Says:

    Tööintervjuu läbiviimise tase on kahtlemata hämmastav (ümber nurga suhtlemine, “kle sina seal”).

  3. Priit Says:

    See ei olnud enam tööintervjuu. Tööintervjuud iseenesest olid kestnud juba eelnevad kaks-kolm nädalat, kuni ma lõpuks tema välja valisin.

    Ka oli ta läbinud edukalt proovipäeva. Ja ka loost ju ilmneb, et ta oli juba neljas päev tööl, kui arvestada ka neile eelnenud proovipäeva.

    Kuna me kohe alguses sobisime teineteisega väga hästi, siis loomulikult suhtlesimegi juba nagu kauaaegsed töökaaslased, ent loomulikult väike distants jäi meie vahele püsima.

    Varasemal intervjuul aga olin ma kõike muud küsinud, kui joomise kohta, sellepärast meenuski see alles mitmeid päevi hiljem. See ei olnud enam intervjuu vormis küsimine vaid nö muuseas tavalise jutu sees pärimine.🙂


Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: