Kes on Copywriter ehk Reklaamikirjutaja

Copywriter (reklaamikirjutaja, reklaamtekstikirjutaja, tekstikirjutaja) on kirjutaja, kes midagi reklaamib, kas siis inimest, ettevõtet või ideed eesmärgiga, et mingit asja ostetaks või mingi idee võetakse omaks. Näiteks kõik reklaamklipid televisioonis on kirjutatud copywriteri poolt. Samuti Oscarite või kasvõi sportlaste autasustamise gala õhtujuht esitab teksti ja nalju, mille on kirjutanud copywriter, õhtujuht tavaliselt oma peast midagi ei räägi. Tavaliselt on need tekstid kordumatud ja esitletakse vaid korra.

Copywriter  ei ole kirjanik ja ei pruugi olla ka ajakirjanik. Ta jääb üldjuhul anonüümseks. Ta on tavaliselt üks liige meeskonnast, kes kõik pakuvad välja ideid, millest valitakse välja parim ja siis esitatakse see kliendile, kes oli tellija. Copywriterid töötavad tavaliselt reklaamiagentuurides, suhtekorraldusfirmades, ajalehtedes, televisioonis jne.

Allikas: Kersti Aasmäe

PS. Sõnaseletuse panin kirja artikli Kui filmid ei mängi – pole pilti või häält kommentaari täpsustamiseks.

Advertisements

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: