Kes on Copywriter ehk Reklaamikirjutaja

Copywriter (reklaamikirjutaja, reklaamtekstikirjutaja, tekstikirjutaja) on kirjutaja, kes midagi reklaamib, kas siis inimest, ettevõtet või ideed eesmärgiga, et mingit asja ostetaks või mingi idee võetakse omaks. Näiteks kõik reklaamklipid televisioonis on kirjutatud copywriteri poolt. Samuti Oscarite või kasvõi sportlaste autasustamise gala õhtujuht esitab teksti ja nalju, mille on kirjutanud copywriter, õhtujuht tavaliselt oma peast midagi ei räägi. Tavaliselt on need tekstid kordumatud ja esitletakse vaid korra.

Copywriter  ei ole kirjanik ja ei pruugi olla ka ajakirjanik. Ta jääb üldjuhul anonüümseks. Ta on tavaliselt üks liige meeskonnast, kes kõik pakuvad välja ideid, millest valitakse välja parim ja siis esitatakse see kliendile, kes oli tellija. Copywriterid töötavad tavaliselt reklaamiagentuurides, suhtekorraldusfirmades, ajalehtedes, televisioonis jne.

Allikas: Kersti Aasmäe

PS. Sõnaseletuse panin kirja artikli Kui filmid ei mängi – pole pilti või häält kommentaari täpsustamiseks.

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: