Kuidas muuta Twitteri välimust oma kodulehe sarnaseks

Paljudel firmadel ja tavakasutajatel on lisaks kodulehele olemas ka Twitteri konto.  Üsna sageli aga, kui ma kasutajate kodulehelt lipsan nendeTwitteri kontot vaatama, siis see välimus pole eriti kiita – sageli kasutatakse Twitteri enda vaiketeemasid mis on üheülbalised ja üldistavad.

Loomulikult pole minu asi öelda, kuidas keegi oma Twitteri välimust peaks seadma, ja loomulikult pole ka Twitteri enda pakutavad teemad inetud, aga eriti just firmade puhul oleks ju neile endile oluline, kasulik ja heaks reklaamiks, kui erinevatel kontodel oleksid samad firmalogod, tunnuslaused, värvid või ka firma üldtutvustus.

Teatavasti kodulehe kujundamistööd maksavad suhteliselt palju, samuti ka eraldi kodulehe alusblanketi loomine. Praegusel MASU ajal aga ei taha keegi selle peale raha raisata. Sellepärast kasutataksegi Twitteris olevaid teemalahendusi, mis aga ei anna täit infot firma kohta ja jätavad suhteliselt kesise mulje.

Tegelikult saab aga tasuta vahenditega ise luua lihtsasti oma kodulehest või blogist alusblankett, mille saab paigutada Twitteri teemapildiks ja mille vahel hakkavad jooksma Twitteri säutsud. Allolevat pildikatkendit saab täismahus vaadata siit ja võrrelda siis sellesama blogilehega.

Kes aga soovib vaadata vastupidist näidet, kus Twitteri konto pole kuigi informatiivne, ehkki  on küll väga ilusate värvikombinatsioonidega, võib esialgu avada Arvutikaitse.ee kodulehe ja seejärel võrdluseks Arvutikaitse Twitteri lehe.

Kuidas aga teha oma blogist või kodulehest alusblankett, mis oleks sinna kirjutatud tekstist puhas, kuid millel oleks informatiivne logoga päis ja vajadusel ka veebilehte tutvustavad parem- või vasakveerud?

Asi on imelihtne. Kõigepealt on vaja tirida arvutisse Mozilla Firefox või  Google Chrome (mõlemad vastavalt soovile kas eesti või inglise keeles). Seejärel on vaja paigaldada ühele neist veebilehitsejatest plugin, millest olen kirjutanud siin – Firefox mugavamaks – FastestFox/Browse Faster. Samas loos on ka õpetus, kuidas pluginat Firefoxile paigaldada.

Firefoxi plugina saab siit lehelt ja Chrome brauserilaiendi sellelt lehelt.

Kui plugin on veebilehitsejale paigaldatud, tuleb oma blogis või kodulehel avada selline leht, millel on suhteliselt vähe infot – see on vajalik iseenda mugavuse mõttes. Mina valisin selleks lehe Google Translate.

Nii palju kui sellel lehel teksti on, kaasaaarvatud pildid, teen hiire vasaku klikiga aktiivseks, seejärel valin paremkliki abil FastestFox funktsiooni Remove Selection ja vajutan sellele. Valitud pildid ja tekst kustutatakse ning järele jääb puhas leht.

Loomulikult peab igaüks ise arvestama oma lehe eripäraga ja soovidega, et mida kustutada ja mida jätta. Mina näiteks tahtsin jätta mõlemat veergu alles, nii vasak- kui parempoolset, aga soovi korral oleksin võinud ühe neist kahest või kasvõi mõlemad korraga samuti kustutada nii, et alleks oleks jäänud vaid lehe päis ja logo. Sõnaga, kustutada saab kõike, mida vaid tahetakse ja alles jätta samuti vaid seda, mida soovitakse. Kui ma näiteks oleksin soovinud veel kustutada paremast veerust Otsi-lahtri ja Google Translate automaatsed tõlkijad, siis ma oleksin saanud seda teha ja teema Kasulikku oleks tõusnud kustutatu asemele.

Kui leht on meelepäraseks muudetud, tuleb teha sellest ekraanipilt ehk Print Screen ja see salvestada. Edasi saab seda mõõtu lõigata ehk siis pildile jäänud ebavajalik osa (näiteks veebilehitseja ülemine äär ja arvuti alumine tegumiriba) välja lõigata fototöötlusprogrammidega Photo!Editor või FotoMix või Microsoft Office olemasolul kasutada selleks Microsoft Office Picture Manager´i (avada sealt Edit Pictures, seejärel Crop). Samuti võib siis veel vajadusel töödelda pildi heledust, teravust, värvigammat jne.

Kui suureks aga pilt jätta ehk mitu pikslit valida, seda on mul üsna raske soovitada, kuna arvutiekraanid on erinevad. Ühtedel kasutajatel on moodsad laiekraanid, teistel aga vanemat tüüpi neljakandilised kuvarid.

Näiteks minu arvutiekraani resolutsioon on 1440×900 pikslit, monitor ise on 20,1 tolli. Pildi riputasin üles 1282×740 pikslit. Sellise pildisuuruse valisin nö keskteena, kus enamik peaks nägema enam-vähem normaalset kontopilti, kuid paraku kõigi jaoks pole see ikkagi kõige parem lahendus. Midagi ei ole aga teha, ekraanide resolutsioonide erinevus jääbki sellisel puhul probleemiks – näiteks 15 tolliste kuvarite omanikele, mille ekraani resolutsioon on 1024×768, jääb pilditeema segaseks.

Edasi sisene Twitteri kontole, vali Settings, seejärel Design ja Change background image ning Browse nupu abil laadi pilt arvutist kontole. Kinnitamiseks vali Save changes.

Kes soovib veel oma konto taustavärve muuta, võib avada Change design colors ning muuta nii tausta-, teksti-, linkide-, küljeriba- kui ka küljeriba äärte värvust.

NB! Võrreldes firma või tavakasutaja peamise kodulehega ei oma Twitteri konto niivõrd suurt tähtsust, et kõik peaks selles läikima kui kuld – kui ka pildid ei saa kõige paremad ja teravamad, siis keda see huvitab! Küll aga huvitab kasutajat informatiivsus, mis sellelt kontoteema pildilt leida võib. Kes selle arvamusega ei nõustu, siis sel tuleb siiski sammud reklaamifirmasse seada ja taustateema loomise eest raha maksta.

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: