Leia kiiresti arvutist vajalik! Otsing Everything

Kunagi ma olin arvutist vajaliku otsimisega täitsa hädas. Nagu arvatavasti kõigil, kaovad ka mul üsna tihti  arvutisügavustesse mõned olulised failid või kaustad, mida ma ei suuda kuidagi leida. Nagu sel juhul  ikka avasin Windows otsimisrakenduse Search (Start – Search – For Files or Folders… ) lisasin otsinguks vajaliku sõna ning asusin vajalikku leidma.  Ja siis ma ootasin ja ootasin…ja ootasin ja ootasin… kuni vahepeal  muidugi otsirakendus hangus….ja siis sisestasin sõna uuesti otsimiseks,  ja siis ma ootasin ja ootasin ja…. ja vahetevahel  lõpuks isegi õnnestus, et leidsin otsitava faili üles. Aga aega võttis see terve igaviku.

best windows search alternative

Vahepeal kasutasin tasuta programmi Super Finder XT, ent ka see ei rahuldanud mind lõplikult. Ehkki otsimine oli kiirem ja ei hangunud kinni, vajasin midagi veel paremat. Ja lõpuks, vähemalt enda jaoks, leidsin just selle, mida vajasin.

Voidtools Everything search engine leiab otsitava faili või kausta arvutist hetkega. Ei mingit ootamist! Erinevalt Windows otsingust näitab ta esialgu programmiaknas KÕIKI arvutis olevaid faile ja kaustu, sellest tuleneb ka programmi nimi Everything. Nüüd, kui kasutaja lisab otsingusse vajaliku sõna, hakkab programm otsingukriteeriume järjest piirama ja kuvab ainult need failid, mis sisaldavad otsimissõna. Failide indkseerimine on niivõrd kiire, et see paneb lausa hämmastama.

Otsimisrakenduse arvutisse installeerimine on lihtne, vaid lõpu poole soovitakse (pildil nr 1), et kasutaja määraks mõned sätted paika. Mina näiteks ei soovi, et rakendus oleks koos opisüsteemiga alglaadiv (Run at startup) ja võtsin linnukese kastist. Pärast paigaldamist ilmub paremale kella juurde otsiikoon (pildil nr 2), milles avades paremkliki abil Options (sätted) avanevad täiendavad seadmisvõimalused (pildil nr 3). Samuti ma ei soovi, et programm taustal töötaks (ega ma ju kogu aeg ka ei pea midagi otsima) ja sellepärast eemaldan vaikimisi linnukese kastist Run in background.

windows search best alternative

Näitena soovin nüüd otsida kõiki arvutisolevaid faile, milles on sõna “Arvutiturve”. Otsimisutiliidi võimekust proovile pannes teen ühe kausta pealkirjaga “peidetud arvutiturve katsetamiseks” ja muudan selle nähtamatuks (kaustal paremklikk – Properties – linnuke kastikesse Hidden – Apply – OK).

Windows search alternative Everything freeware

Kui sõna veel pole otsingusse lisatud, siis programm näitab kõiki faile ja kaustu, mis arvutis üleüldse kokku on, kui aga hakata tähti ükshaaval sisestama, siis vastavalt sellele hakatakse ka leitut filtreerima. Nagu allolevatelt piltidelt näha, peidetud kaust leiti kohe üles. Kui olin jõudnud tähtede kirjutamisega sõnani „arvuti“, siis näitab erinevaid faile, milles see sõna esineb (näiteks „arvutikaitse“). Kui aga olen otsitava sõna lõpuni kirjutanud, siis kuvabki ainult otsitavaid faile ja kaustu.

Loomulikult otsitakse vajalikku kõigilt arvutiolevatelt ketastelt ja kõike leitut saab läbi programmi kohe avada, klikates vaid vajalikul kirjel. Avada saab mitu otsiakent ja erinevaid otsinguid teostada.

Sobib süsteemidele Windows 2000, XP, 2003, Vista, 2008 and Windows 7

arvutist faili või kausta otsimine


3 kommentaari to “Leia kiiresti arvutist vajalik! Otsing Everything”

  1. marre Says:

    aitähh! väga kasulik info

    Meeldib

  2. Priit Says:

    Pole tänu väärt! 🙂

    Meeldib

  3. Tom Says:

    Everything on tõesti kiirus ise, tõmbasin ta endale su soovituse peale ja olen jupp aega kasutanud. Mul XP pro ja installiversioon paraku ei hakand tööle millegipärast, aga portable versioon töötab hästi. Väike pettumus on see, et väline USB HDD on FAT32 ja seda ei suuda indekseerida:(. Võibolla annab seda parandada Everything.ini faili muutes kuid ei oska.

    Meeldib


Lisa kommentaar